Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Απίστευτο: Το 40% των μαθητών στην Γερμανία δεν ξεχωρίζουν τον ναζισμό από την δημοκρατία





ΣΟΚ: 40% των μαθητών στη Γερμανία δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τον ναζισμό από τη δημοκρατία


Φαίνεται απίστευτο και όμως εν έτει 2012 το 40% των μαθητών στη Γερμανία δεν ξέρουν και δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την διαφορά του ναζισμού από τη δημοκρατία.
Αυτό αμέσως δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά για το τι έχουν διδαχτεί μέχρι τώρα για την ιστορία τους οι μεταπολεμικές γενιές.

Σύμφωνα με μία μελέτη που παρουσιάστηκε σήμερα από το Freie Universität στο Βερολίνο περίπου 7500 μαθητές δεν βρίσκουν σημαντικές διαφορές μεταξύ της δικτατορίας , του ναζισμού και της δημοκρατίας.
Λιγότεροι από τους μισούς μαθητές που έλαβαν μέρος πιστεύουν χωρίς αμφιβολία ότι η ναζιστική Γερμανία ήταν μια δικτατορία. Σε ότι αφορά την κομμουνιστική πρώην Ανατολική Γερμανία (ΛΔΓ, 1949-1990), είναι λιγότεροι από ένας στους τρεις.
Η δημοκρατία είναι επίσης μια έννοια χωρίς σαφή προσδιορισμό, καθώς λιγότεροι από ένας στους δυο μαθητές κρίνουν ότι η πρώην ΟΔΓ (1949-1990) ήταν μια δημοκρατία, ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει το 60% για την ενοποιημένη Γερμανία μετά το 1990.
Διαβάζοντας τα αποτελέσματα ερευνητές υποστήριξαν ότι σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες και δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία.
Σοκαριστικό είναι το ποσοστό των μαθητών που φτάνει το 40% οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της ΛΔΓ, της ΟΔΓ και της ενωμένης πλέον σήμερα Γερμανίας.
Για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα οι ερευνητές έβγαλαν το θλιβερό συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα.
Θετικά αποτελέσματα δεν έβγαλαν ούτε στο κατά πόσο επηρεάστηκαν οι μαθητές από τις σχολικές εκδρομές σε τόπους μνήμης. Και αυτό γιατί δεν ήταν ικανοί να συνδέσουν τις παρεχόμενες από το σχολείο πληροφορίες με τις ιστορικές τοποθεσίες.
Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών. Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία.
Όπως ήταν αναμενόμενο οι ερευνητές που επιμελήθηκαν την μελέτη πρότειναν να μπουν επειγόντως στα γερμανικά σχολεία μαθήματα «προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας» 






                                                                           Πηγή: starnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου